21 Ekim 2007 Pazar

Sahil Sofrası - Eskihisar/Gebze


Eskihisar’ı yalnızca İzmit Körfezi’nin karşı kıyısına geçmek için arabalı vapur’a binilen bir iskele sananlardandım. Zaman içinde çevresini keşfetmeye başlayınca buraya adını veren Hisar’ı, Atabay Otel ve Marina’yı, ünlü ressam, İstanbul arkeoloji müzesi’nin kurucusu Osman Hamdi Bey’in evi’ni ve dahası Eskihisar kasabası’nı gördüm. Osman Hamdi Bey’in evi müze haline getirilmiş, 99 depreminde hasar görünce uzun süre kapalı kalmış, şimdi de Kocaeli Belediyesi’nin denetiminde. Nedense Cumartesi, Pazar ziyarete kapalı. Hafta içinde kim gider? Gezer? Bilemiyorum. Ben henüz girip gezemedim.

Eskihisar sahilinde birkaç balık restoranı var. Bu güne kadar bunlardan ikisini denedim. Biri Küçük Ev. Hoş bir ortamı var ama mezeleri beni tatmin etmedi. Onun için daha çok diğer restoranı sürekli ziyaret eder olduk. Adı Sahil Sofrası. Bir de Sahil Restoran var, onunla karıştırmayın. Belki o da iyidir ama Sahil Sofrası bugüne kadar bizi üzmedi.

Öncelikle fiyatları ekonomik diyebiliriz. Müşterisi İstanbul’dan olduğu için zamanla eski ucuzluğu kalmasa da yine makul sayılır. Servisi, meze ve salataları, ara sıcakları, balık ve tatlıları bulunduğu konuma göre hiç de fena değil. Hoş bir ortamı var.

Tanışmamış olsak da sahibi’nin sürekli mekanda olması bize ayrı bir güven veriyor. Hem kısa bir yolculuk yapmak, hem küçük bir sahil kasabasında zaman geçirmek için hiç de fena değil.

http://www.sahilsofrasi.com/

Hiç yorum yok: